الکتروموتور VEM وم آلمان

دسته بندی الکتروموتور وم (VEM)

  • الکتروموتور VEM ولتاژ پایین
  • الکتروموتور VEM ولتاژ متوسط
  • الکتروموتور VEM ولتاژ بالا

برنامه ملی توسعه برق دولت فدرال آلمان خلاصه اجرایی آگوست 2 2 مقدمه 3 3 پتانسیل، چالش ها و اهداف تعریف الکتروموبیل تحت برنامه توسعه پتانسیل حرکت الکتروموتور VEM وم آلمان چالش های ناشی از حرکت الکتروموتور VEM وم آلمان نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدات در موتورهای الکتروموتور VEM وم آلمان آلمان اهداف برنامه توسعه 16 4 فعالیت های دولت فدرال آلمان 18 5 اقدامات پیشنهادی گام های اجرایی اولیه – حمل و نقل الکتروموتور VEM وم آلمان به عنوان بخشی از بسته محرک اقتصادی دولت فدرال آلمان توسعه آلمان به بازار پیشرو برای تحقیق و توسعه الکتروموبیل چارچوب توانمندسازی همکاری ملی و بین المللی 39 6 چشم انداز 40

خلاصه اجرایی پس از بیش از 100 سال پیشرفت در موتورهای احتراق داخلی، حرکت الکتروموتور VEM وم آلمان نوید دهنده طلوع یک عصر فناوری جدید در حمل و نقل جاده ای است. برقی شدن درایوها برای آینده تحرک بسیار مهم است. این فرصت را برای کاهش وابستگی به نفت، به حداقل رساندن انتشار گازهای گلخانه ای و تسهیل ادغام وسایل نقلیه در یک سیستم حمل و نقل چند وجهی فراهم می کند. اگرچه موتور احتراق داخلی در آینده قابل پیش‌بینی برای حمل‌ونقل مهم باقی خواهد ماند و ما باید بهبودهای بیشتر در بهره‌وری و استفاده از سوخت بیوژنیک را در دستور کار سیاست حمل‌ونقل نگه داریم، باید از امروز شروع کنیم تا انتقال تدریجی لازم را به فناوری‌های کارآمد جدید انجام دهیم. آلمان برای همگام شدن با رقابت بین‌المللی، باید به بازار پیشرو در حمل و نقل الکتروموتور VEM وم آلمان تبدیل شود و نقش پیشرو در توانایی‌های علمی و صنعت تولید خودرو و تامین قطعات خود را حفظ کند. هدف از طرح ملی توسعه برق، سرعت بخشیدن به تحقیق و توسعه در خودروهای برقی باتری دار و آماده سازی و معرفی بازار آنها در آلمان است. اقدامات اتخاذ شده در بسته محرک اقتصادی دولت فدرال آلمان به عنوان کاتالیزور عمل خواهد کرد. آنها باید در طول زمان ادامه پیدا کنند و به پیشرفت تکنولوژی پاسخ دهند. فناوری‌های ضروری برای درایوهای الکتروموتور VEM وم آلمان، ذخیره‌سازی انرژی و زیرساخت‌های شبکه قبلاً توسعه یافته‌اند. با این حال، هنوز در بسیاری از نقاط زنجیره تامین نیاز به تحقیق، بهبود و شبکه سازی وجود دارد. برای حفظ و تقویت رقابت جهانی صنعت وسایل نقلیه موتوری آلمان، بیش از همه باید تلاش بیشتری در فناوری کلیدی باتری‌های ذخیره‌سازی صورت گیرد. در کوتاه‌مدت، می‌توانیم از طریق پروژه‌های نمایشی و آزمایش‌های میدانی، حرکت به سمت حرکت الکتروموتور VEM وم آلمان را آغاز کنیم. اولین خودروهای برقی پلاگین هیبریدی و باطری می توانند طی چند سال آینده به بلوغ بازار برسند. زیرساخت شارژ باتری باید به تدریج ایجاد شود و از سطح محلی یا منطقه ای شروع شود. برای معرفی گسترده در بازار، ساختار هزینه وسایل نقلیه باید به همراه مناسب بودن آنها برای استفاده روزمره بهبود یابد. با توجه به چالش‌های فنی و اقتصادی که امروزه با آن روبرو هستیم، احتمالاً بیش از یک دهه طول می‌کشد تا خودروهای الکتروموتور VEM وم آلمان سهم قابل توجهی از بازار را به دست آورند. دولت فدرال آلمان به دنبال داشتن یک میلیون وسیله نقلیه الکتروموتور VEM وم آلمان در جاده ها است که با طرح ملی توسعه حرکت الکتروموتور VEM وم آلمان، آلمان یک شبکه شروع سالم و گسترده ایجاد کرده است. برای سفر سریعتر در مسیر آینده، دولت، به ویژه صنعت، باید تلاش های خود را افزایش دهند. انجمن صنایع انرژی و آب آلمان (BDEW)، انجمن صنایع خودروسازی آلمان (VDA) و انجمن تولیدکنندگان برق و الکترونیک آلمان (ZVEI) به تازگی مسئولیت در اینجا را بر عهده گرفته اند. برای آماده سازی راه برای معرفی گسترده خودروهای الکتروموتور VEM وم آلمان در سال های آینده، باید تعدادی سیاست، مقررات، اقدامات فنی و زیرساختی را اتخاذ کنیم. استانداردهای اروپایی باز باید تعیین شوند، به عنوان مثال، برای اطمینان از قابلیت همکاری، ایمنی و پذیرش در سطح جهانی بالا. دولت فدرال آلمان سهم خود را در 10 سال آینده تحت برنامه توسعه ملی برق حرکت خواهد کرد. علاوه بر اقدامات نظارتی برای حمایت از پیشرفت در فناوری باتری، یکپارچه‌سازی شبکه و همچنین آماده‌سازی و معرفی بازار، برنامه مشوق‌های بازار و بهترین راه اجرای آن نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت. هرگونه فعالیت بیشتر دولت منوط به تخصیص بودجه و تصمیمات سیاستی در مجلس بعدی خواهد بود. صفحه 2

مشخصات الکتروموتور VEM

  • نوع الکتروموتور: قفس سنجابی
  • شرایط کار: دائم کار یا S1
  • خنک کنندگی: از بیرون با فن
  • کلاس حرارتی: F و 150 درجه سانتی گراد
  • فرکانس: 50 و 60 هرتز
  • ولتاژ: 200 تا 500 ولت
  • الکتروموتور: قابل ارائه در دو نوع تک و سه فاز
  • جنس الکتروموتور: در دو نوع بدنه آلومینیوم و بدنه چدن
  • اندازه: 56 تا 315 میلی متر
  • توان: 0.06 تا 132 کیلووات
  • سرعت (دور در دقیقه): 700 تا 3000
  • کلاس حفاظتی: IP55, 56

وسایل نقلیه الکتروموتور VEM وم آلمان تنها زمانی مورد استفاده عمومی قرار می گیرند که کل هزینه ها، از جمله زیرساخت ها، به جایی برسد که در رقابت نیازی به یارانه دائمی نباشد. بنابراین، اجرای برنامه ملی توسعه برق از همان ابتدا مستلزم رایزنی دقیق میان همه ذینفعان است. برای انجام این کار، ما نیاز به راه‌اندازی یک پلت‌فرم ملی حمل‌ونقل الکتروموتور VEM وم آلمان داریم که متشکل از سیاست‌گذاران، صنعتگران و دانشمندان، مقامات دولتی محلی و مصرف‌کنندگان است و قادر به تعیین گروه‌های کاری برای وظایف خاص هستند. حمل و نقل الکتروموتور VEM وم آلمان یکی دیگر از اقدامات دولت فدرال آلمان در استراتژی کاهش وابستگی به نفت است. در ترکیب با انرژی های تجدیدپذیر، سهم مهمی در اجرای اهداف دولت حفاظت از آب و هوا، همانطور که قبلاً در برنامه یکپارچه انرژی و آب و هوا (IECP) تعیین شده است، خواهد داشت. حمل و نقل الکتروموتور VEM وم آلمان همچنین برای استراتژی سوخت دولت فدرال و استراتژی فناوری پیشرفته (HTS) مهم است.

همچنین می تواند به هموار کردن راه به سوی فرهنگ جدید تحرک و برنامه ریزی توسعه شهری و منطقه ای مدرن کمک کند. حمل و نقل الکتروموتور VEM وم آلمان به معنای تغییر پارادایم برای بخش حمل و نقل و انرژی است. امروز، ما می‌توانیم بهترین مسیر را به سمت تحرک آینده ترسیم کنیم، در مورد سؤالات و چالش‌ها مذاکره کنیم و در سفری برای توسعه مداوم به سمت مقصد خود برویم. 2 مقدمه برنامه یکپارچه انرژی و اقلیم دولت فدرال آلمان، حرکت الکتروموتور VEM وم آلمان را به عنوان یک جزء اصلی ذکر می کند و گزارش اجرای آن خواستار تهیه پیش نویس برنامه توسعه ملی برق حرکتی است. حصول اطمینان از تحرک طولانی مدت نیازمند وسایل نقلیه بسیار کارآمدی است که بتوان با انرژی های جایگزین راند. درایوهای الکتروموتور VEM وم آلمان (خودروهای هیبریدی، باتری و پیل سوختی) زمینه زیادی را برای کاهش وابستگی به نفت به عنوان سوخت و کاهش CO 2 و انتشارات مضر محلی فراهم می کنند. خودروهای برقی پلاگین و باطری که در طرح توسعه گنجانده شده اند، اولین انتخاب برای بهره وری انرژی هستند. همسایگان اروپایی و سایر کشورها مانند ایالات متحده آمریکا، ژاپن و چین قبلاً این موضوع را درک کرده اند و با برنامه های گسترده ای از صنایع خود در مسیر حرکت الکتروموتور VEM وم آلمان حمایت می کنند. آلمان قصد دارد پیشتازی کند. بنابراین، حمل و نقل الکتروموتور VEM وم آلمان یک موضوع مهم استراتژیک برای دولت فدرال آلمان است، همانطور که در برنامه یکپارچه انرژی و آب و هوا در ترکیب با تامین انرژی از منابع تجدید پذیر تصریح شده است. وزارتخانه های مسئول، وزارت اقتصاد و فناوری فدرال (BMWi)، وزارت حمل و نقل، ساختمان و امور شهری فدرال (BMVBS)، وزارت فدرال محیط زیست، حفاظت از طبیعت و ایمنی هسته ای (BMU) و وزارت آموزش فدرال و Research (BMBF) وارد گفتگوی مشترک فشرده با جامعه تجاری و علمی برای بحث در مورد چالش ها و فرصت ها و پیش نویس دستورالعمل ها برای اجرای برنامه ده ساله برای دستیابی به اهداف برقی خود شدند. نتایج این بحث‌ها در برنامه ملی توسعه حمل‌ونقل الکتروموتور VEM وم آلمان گنجانده شده است، که چارچوبی را برای تحقیقات آینده، پیشرفت‌های فناوری و ورود به بازار در آلمان تعیین می‌کند. در استراتژی سوخت به روز شده دولت، حمل و نقل الکتروموتور VEM وم آلمان به عنوان وسیله ای اصلی برای کاهش سریعتر وابستگی به نفت به عنوان سوخت در نظر گرفته می شود. مفاهیم درایو جایگزین و فناوری‌های جدید حمل‌ونقل نیز نقش مهمی در استراتژی فناوری پیشرفته آن ایفا می‌کنند. در نهایت، صفحه 3

لکتروموبیلیتی همچنین فرصت‌هایی را برای معرفی دسته‌های جدیدی از وسایل نقلیه و طرح‌های حمل‌ونقل مدرن فراهم می‌کند. به طور کلی، از نظر کارایی حمل و نقل انرژی – از تولید از طریق حمل و نقل تا چرخ – انرژی الکتروموتور VEM وم آلمان نسبت به سوخت های فسیلی برتری دارد. همچنین دامنه وسیعی را در انتخاب منبع انرژی اولیه فراهم می کند. استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، مانند خورشید و باد، می‌تواند انتشار گازهای گلخانه‌ای در ترافیک جاده‌ای را تا حد زیادی کاهش دهد. باتری های خودرو را می توان در منبع تغذیه ادغام کرد تا پایداری شبکه را در میان مدت و بلندمدت افزایش دهد، که با نسبت های بزرگتر ورودی های انرژی متغیر، نقش فزاینده ای ایفا خواهد کرد. برنامه یکپارچه انرژی و اقلیم دولت فدرال آلمان در 5 دسامبر 2007 پارامترهای عمده ای را برای یک سیستم تامین انرژی فوق مدرن، ایمن و سازگار با آب و هوا در آلمان تعیین کرده است که اساساً مبتنی بر افزایش بهره وری انرژی و انرژی های تجدید پذیر است. همچنین اقداماتی را برای حفاظت از آب و هوا بلندپروازانه و کارآمد تعریف کرده است. اهداف دولت در حمل و نقل الکتروموتور VEM وم آلمان در فصل 26 مشخص شده است.

برنامه توسعه ملی برق، توسعه و ارتقای یک استراتژی هماهنگ با همکاری علم، صنعت و دولت، از تحقیقات پایه تا ورود به بازار را در نظر می گیرد. این کل زنجیره تامین از مواد، اجزا، سلول‌ها و باتری‌ها گرفته تا کل سیستم و کاربرد آن را در بر می‌گیرد. همچنین برای ابداع طرحی برای ادغام تقاضای برق اضافی تولید شده توسط الکتروموبیل در شبکه، پیوند این تقاضا با منابع انرژی تجدیدپذیر و استفاده از حرکت الکتروموتور VEM وم آلمان برای کمک به مدیریت بار شبکه، فراهم می‌شود. این در نهایت آلمان را به عنوان یک بازار پیشرو برای حمل و نقل الکتروموتور VEM وم آلمان و افزایش رقابت طولانی مدت بخش تولید وسایل نقلیه موتوری و تامین قطعات به عنوان یکی از ستون های اصلی صنعت ملی خواهد کرد. در ده سال آینده، می‌توان انتظار داشت که شاهد توسعه سریع تکنولوژیکی و اقتصادی در الکتروموبیل باشیم که مستلزم یک برنامه یادگیری است. دولت فدرال آلمان برای تسهیل اجرای برنامه توسعه ملی برق از طریق اقدام هماهنگ توسط همه ذینفعان ملی، ابتکاراتی را در زمینه تبادل اطلاعات، شبکه سازی و انتقال دانش اتخاذ کرده است.

این کنفرانس در 25 و 26 نوامبر 2008 برای بحث در مورد نکات کلیدی طرح برگزار کرد. این کنفرانس بر اهمیت حمل و نقل الکتروموتور VEM وم آلمان به عنوان یک حوزه اصلی نوآوری تأکید کرد و نشان داد که صنعت آماده مشارکت در همکاری های چند بخشی برای پیشبرد آلمان در مسیر تبدیل شدن به بازار پیشرو است. همچنین بر لزوم اقدام دولت در همکاری با علم و صنعت در تحقیق و توسعه، آماده‌سازی و معرفی بازار و همچنین ایجاد چارچوب‌های توانمند مورد نیاز تاکید کرد. اهداف دولت دنبال شده در برنامه توسعه نیز با استقبال گسترده ای روبرو شد. اقدامات پیش بینی شده در پیمان اشتغال و ثبات در آلمان برای حفاظت از مشاغل، تقویت نیروهای رشد و نوسازی کشور (بسته محرک اقتصادی II) به عنوان یک کاتالیزور عمل می کند تا صنعت خودروسازی و تامین قطعات آلمان را قادر سازد. بحران اقتصادی کنونی برای ایجاد فعالیت های تحقیق و توسعه خود و به دست آوردن رهبری تکنولوژیکی و بازار در زمینه حمل و نقل الکتروموتور VEM وم آلمان، همانطور که در جاهای دیگر موفق شده است. سایر بخش های اقتصادی مانند تامین کنندگان انرژی، خدمات عمومی، ارائه دهندگان خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات و موسسات تحقیقاتی نیز از این اقدامات بهره مند خواهند شد. صفحه 4

پلاک خوانی موتور VEM ولتاژ پایین

مثال: K21R 132 SX 2 KR

پلاک خوانی موتور VEM
VIK KR 2 X S 132 R 1 2 K
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

1. مدل طراحی موتور

  • قفسه سنجابی k
  • انرژی ذخیره کن w

2. حالت طراحی

  • P,1,2

3. شماره مشخصه استاندارد

  • 0,1,2,5 سری جدید
  • E: سری قدیمی

4. درجه حفاظت

  • R,O :IP55
  • V,W :IP56
  • Q,M :IP65
  • F :IP55 هوا خنک

5. ارتفاع شافت بر حسب میلی متر

  • 63، 71، 80، 90، 100، 112، 132، 160، 180، 200، 225، 250، 280، 315، 355، 400

6. ارتفاع پایه

  • به ترتیب از کوتاه تا بلند K<G<S<M<L
  • 7. نماد برای خروجی های مختلف
  • X,Y,Z

8. تعداد پل های موتور

  • 2 و 4 و 6 و 8 و غیره

9 و 10. نمادهای خاص

  • KR: تعبیه جعبه ترمینال در سمت راست موتور
  • VIK: مدل VIK

هدف نقطه شروع حرکت الکتروموتور VEM وم آلمان به عنوان یک عنصر اصلی شناسایی شده است و نقشی استراتژیک در دستور کار سیاست دولت فدرال آلمان دارد. بسته 2 محرک اقتصادی دولت فدرال آلمان با هدف ترکیب اثرات اقتصادی کوتاه مدت با تقویت پایداری بلندمدت آینده آلمان است. در ده سال آینده، می‌توان انتظار داشت که شاهد توسعه سریع تکنولوژیکی و اقتصادی در حمل و نقل الکتروموتور VEM وم آلمان در سراسر جهان باشیم. حرکت الکتروموتور VEM وم آلمان یک چالش سازمانی پیچیده است که فراتر از مسائل فنی (وسایل نقلیه، سیستم و زیرساخت) است. حرکت الکتروموتور VEM وم آلمان در مراحل توسعه خواهد یافت. نیاز به مدیریت فعال – همچنین توسط سیاستگذاران. باید در تعامل بین بازیگران جهانی و آژانس های اجرایی منطقه ای توسعه یافته و به دست آید. بر اساس اهداف خط مشی تعیین شده و ارزیابی واقع بینانه از شرایط اولیه در فناوری، زیرساخت و غیره، اولویت های توسعه لازم بر اساس پیش نویس برنامه ملی توسعه نیروی برق تعریف شده است که به طور مستمر به روز می شود. 3. پتانسیل، چالش ها و اهداف 3.1 تعریف حمل و نقل الکتروموتور VEM وم آلمان تحت برنامه توسعه برقی کردن درایوها کلید یک سیستم حمل و نقل آینده قابل دوام است. در ارزیابی دولت فدرال آلمان، فناوری باتری و پیل سوختی مسیرهای مکمل یکدیگر هستند که باید با هم دنبال شوند. علاوه بر برنامه ملی نوآوری فناوری هیدروژن و پیل سوختی (NIP) که قبلاً با موفقیت در حال انجام است، برنامه ملی توسعه برق حرکت اکنون تلاش‌ها را در زمینه فناوری‌های باتری و محرکه تمام الکتروموتور VEM وم آلمان افزایش خواهد داد. علاوه بر حمل و نقل جاده ای، درایوهای الکتروموتور VEM وم آلمان در حمل و نقل ریلی و کشتیرانی نیز نقش دارند. در حال حاضر، هیچ رویکرد مرتبطی برای فناوری‌های محرک الکتروموتور VEM وم آلمان در ترافیک هوایی دنبال نمی‌شود. با این حال، زیرسیستم‌ها در کشتی‌ها و هواپیماها با استفاده از سلول‌های سوختی برای کاهش مصرف سوخت فسیلی برق‌دار می‌شوند. در برنامه توسعه ملی، چشم انداز حمل و نقل الکتروموتور VEM وم آلمان به حمل و نقل جاده ای محدود شده است. این خودرو به‌ویژه خودروها و خودروهای تجاری سبک را شامل می‌شود، اما شامل وسایل نقلیه دو چرخ (حمل‌کننده‌های شخصی، دوچرخه‌های برقی) و همچنین خودروهای کوچک نیز می‌شود. استراتژی حمل و نقل الکتروموتور VEM وم آلمان می تواند شامل اتوبوس های شهری و سایر وسایل نقلیه نیز باشد. طراحی های هیبریدی همچنین زمینه ای را برای CO2 قابل توجه و صرفه جویی در انرژی در کوتاه مدت و میان مدت فراهم می کند. صفحه 5

6 معیار تعیین مرز برای فن آوری های مختلف محرک منبع اصلی انرژی مورد استفاده توسط وسایل نقلیه (بنزین و گازوئیل، گاز، هیدروژن، جریان الکتروموتور VEM وم آلمان) است. بر اساس IECP، برنامه توسعه ملی برق با وسایل نقلیه الکتروموتور VEM وم آلمان با باتری (BEV) و وسایل نقلیه الکتروموتور VEM وم آلمان هیبریدی پلاگین (PHEV)، از جمله وسایل نقلیه الکتروموتور VEM وم آلمان با برد طولانی (REEV) مرتبط است. هر دو نوع وسیله نقلیه را می توان به تنهایی با برق هدایت کرد و در برق شهری شارژ کرد. استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در اینجا زمینه را برای کاهش قابل توجهی در انتشار CO 2 این وسایل نقلیه فراهم می کند. درایوهای هیبریدی پلاگین پتانسیل کاهش سوخت بیشتری نسبت به خودروهای هیبریدی فعلی دارند. ویژگی کلیدی در این موتور الکتروموتور است که مکمل موتور احتراق داخلی معمولی است و امکان کار الکتروموتور VEM وم آلمان را برای مدت کوتاهی فراهم می کند. بر اساس این مفاهیم خودروهای صرفه جویی در مصرف انرژی که قبلاً در بازار موجود است، برنامه ملی توسعه حرکت الکتروموتور VEM وم آلمان فعلی با هدف تسریع آماده سازی بازار برای پیشرانه های هیبریدی پلاگین و وسایل نقلیه الکتروموتور VEM وم آلمان است. صفحه 6

مقایسه الکتروموتور VEM وم آلمان با سایر

انواع خودرو نوع خودرو مخفف نسبت استفاده از شبکه برق برای تامین باتری موجود در طرح ملی توسعه برق حرکت ویژگی‌های معمولی خودروی الکتروموتور VEM وم آلمان BEV (خودروی الکتروموتور VEM وم آلمان با باتری) 100% بله الکتروموتور با باتری قابل شارژ شبکه ماشین‌ها اما همچنین دارای دو چرخ وسایل نقلیه پتانسیل بالا برای کاهش CO 2 از طریق استفاده از انرژی های تجدید پذیر خودروی الکتروموتور VEM وم آلمان با برد برد REEV (خودروی الکتروموتور VEM وم آلمان با برد طولانی) جزئی، بسته به برد باتری و استفاده بله الکتروموتور با باتری قابل شارژ شبکه اصلاح شده موتور احتراق داخلی با کارایی پایین یا دوشاخه پیل سوختی -در خودروی هیبریدی PHEV (خودروی برقی هیبریدی پلاگین) جزئی، بسته به محدوده باتری و استفاده بله الکتروموتور با باتری قابل شارژ شبکه ای ترکیبی از موتور احتراق داخلی کلاسیک و الکتروموتور اتومبیل ها و همچنین وسایل نقلیه تجاری (مانند وسایل نقلیه تحویلی) خودروی هیبریدی HEV ( وسیله نقلیه الکتروموتور VEM وم آلمان هیبریدی) بدون اتصال به شبکه خیر، اما برای شرکت مهم است توسعه PHEV و BEV موتور احتراق داخلی معمولی به اضافه الکتروموتور شارژ باتری از طریق بازیابی انرژی ترمز خودروها و وسایل نقلیه تجاری خودروی پیل سوختی FCHEV (خودروی هیبریدی الکتروموتور VEM وم آلمان سلول سوختی) بدون اتصال به شبکه (استفاده از هم افزایی از طریق تبادل با NIP) الکتروموتور با پیل سوختی برای تامین انرژی صفحه 7

8 3.2 پتانسیل حرکت الکتروموتور VEM وم آلمان 1. حفاظت از آب و هوا: حمل و نقل الکتروموتور VEM وم آلمان می تواند سهم عمده ای در کاهش انتشار CO 2 در بخش حمل و نقل داشته باشد. ترافیک خودرو باعث حدود 14 درصد از انتشار CO 2 مسئول اثر گلخانه ای در آلمان است. در مورد تعادل انرژی (خوب به چرخ)، پیشرانه های الکتروموتور VEM وم آلمان در مقایسه با موتور احتراق داخلی در ترکیب نیروگاه امروزی کارآمدتر هستند و بنابراین می توانند به کاهش انتشار CO 2 کمک کنند. با این حال، مزایای آب و هوایی قابل توجهی را می توان تنها زمانی به دست آورد که برق از منابع دیگری غیر از سوخت های فسیلی تولید شود. 2. حفاظت از منبع انرژی: رانندگی با جریان الکتروموتور VEM وم آلمان می تواند وابستگی ما به نفت را کاهش دهد. حرکت الکتروموتور VEM وم آلمان تنوع گسترده تری از منابع انرژی اولیه مورد استفاده برای تحرک را ممکن می سازد. این امر علاوه بر کاهش وابستگی به نفت، بیش از همه امکان دسترسی به کل انرژی های تجدیدپذیر را نیز فراهم می کند. 3. توسعه آلمان به عنوان مکانی برای فناوری و صنعت: آلمان می تواند به بازار پیشرو برای حمل و نقل الکتروموتور VEM وم آلمان تبدیل شود، که انگیزه نوآورانه جدیدی به اقتصاد ملی خواهد داد. صنعت ساخت وسایل نقلیه موتوری یکی از بخش های عمده صادراتی در اقتصاد آلمان است. خودروهای ساخته شده توسط سازندگان آلمانی به دلیل طراحی نوآورانه، ایمنی و قابلیت اطمینان در سراسر جهان مورد توجه قرار می گیرند. اتحادهای استراتژیک در برق‌رسانی قطارهای برقی با تامین‌کنندگان قطعات آلمانی که به‌طور سنتی دارای موقعیت مناسبی هستند، می‌تواند انگیزه‌های نوآورانه قابل‌توجهی را برای صنعت تولید وسایل نقلیه موتوری آلمان فراهم کند و در نتیجه کل اقتصاد را تقویت کند. 4. کاهش انتشار گازهای گلخانه ای محلی (حفاظت از محیط زیست): وسایل نقلیه الکتروموتور VEM وم آلمان می توانند شهرها را از آلاینده ها، گرد و غبار ریز و صدا پاک کنند تا کیفیت زندگی را بالا ببرند. ریزاقلیم در مراکز شهری و مناطق شهری امروزه به شدت توسط اگزوز، گرد و غبار و انتشار صدای ناشی از ترافیک آسیب دیده است. نیاز به کاهش این آلاینده‌ها در اینجا و رقابت شدیدتر بین شهرداری‌ها و مناطق به عنوان مکان‌های پایدار برای زندگی و کار، منجر به پیشرفت پذیرش تحرک بدون انتشار در مناطق شهری می‌شود. خودروهای برقی هیچ گونه آلاینده محلی منتشر نمی کنند و همچنین بسیار بی صدا هستند. برق رسانی ناوگان تجاری و ترافیک توزیع (به عنوان مثال جمع آوری زباله، خدمات نظافت شهر) زمینه بیشتری را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای محلی فراهم می کند. صفحه 8

9 5. یکپارچه سازی وسایل نقلیه در سیستم اصلی: وسایل نقلیه الکتروموتور VEM وم آلمان با باتری به بهبود کارایی شبکه و ترویج توسعه انرژی های تجدیدپذیر کمک می کند. استفاده هوشمندانه از باتری‌های خودروهای الکتروموتور VEM وم آلمان برای ذخیره‌سازی، با هموارسازی پیک‌های تولید، هم‌سویی نزدیک‌تر منحنی‌های تولید و بار و تامین انرژی متعادل‌کننده در آینده، فرصت افزایش بهره‌وری کلی منبع تغذیه را فراهم می‌کند. قابلیت ذخیره سازی در انواع باتری های خودرو اثرات نوسانات نامطلوب را کاهش می دهد و گسترش مداوم انرژی های تجدید پذیر در کل سیستم را تسهیل می کند. ادغام شبکه آینده وسایل نقلیه الکتروموتور VEM وم آلمان به عنوان تامین کنندگان انرژی متعادل کننده، کارایی نیروگاه های معمولی را نیز افزایش می دهد، که نیازی به راه اندازی و خاموش شدن مکرر برای ارائه این انرژی ندارند. این امر به کاهش تقاضا برای سوخت‌های فسیلی کمک می‌کند، اما در عین حال باعث کاهش عمر باتری می‌شود. 6. هموار کردن راه برای تحرک جدید: وسایل نقلیه الکتروموتور VEM وم آلمان می توانند به طرح های تحرک هوشمند و چندوجهی آینده کمک کنند. شیوه های حرکتی که امروز می دانیم در آینده تغییر خواهند کرد. آنها متنوع تر، فردی تر و مناسب تر با مناظر شهری مدرن و استراتژی های تحرک مترقی خواهند بود. وسایل نقلیه الکتروموتور VEM وم آلمان به بهبود قابل توجه کیفیت زندگی، به ویژه در مناطق شهری کمک خواهند کرد. ارتباط عاطفی با رانندگی نیز به پذیرش حرکت الکتروموتور VEM وم آلمان کمک می کند. 3.3 چالش های ناشی از حمل و نقل الکتروموتور VEM وم آلمان مهار چشم انداز حرکت الکتروموتور VEM وم آلمان چالش های بسیاری را به همراه دارد که نیازمند اقدامات چند بخشی، مشارکت بازیگران جدید و شیوه های جدید همکاری است. تاکید اصلی بر موضوعات متعدد در تحقیقات، چارچوب مناسب و آماده سازی و ورود به بازار خواهد بود. به دلیل پیچیدگی حمل و نقل الکتروموتور VEM وم آلمان و اهمیت مکانی استراتژیک آن برای آلمان، ما نمی توانیم توجه خود را به اجزا یا زیربخش های واحد محدود کنیم. ما باید کل زنجیره تامین را برای طراحی و ارتقاء بازار پیشرو ترکیب کنیم. زنجیره تامین مواد خام تهیه/فرآوری قطعات توسعه/تولید/بازیافت/آموزش و توسعه شایستگی وسایل نقلیه توسعه/تولید/فروش/توسعه شایستگی برق ناشی از انرژی های تجدیدپذیر/مدیریت شبکه زیرساخت نصب و راه اندازی ایستگاه های شارژ، زیرساخت شبکه ارائه دهندگان تحرک مدل های کسب و کار از مواد و مواد خام برای باتری‌های لیتیوم یونی و الکتروموتورها گرفته تا اجزای جدید برای درایوهای الکتروموتور VEM وم آلمان تا مدیریت کلی انرژی. ابداع مفاهیم جدید خودرو، نوسازی سیستم های تامین انرژی، ساخت زیرساخت های جدید (به عنوان مثال باتری صفحه 9

ایستگاه شارژ

و توسعه ظرفیت عرضه خاص و مدل های تجاری همگی به یک اندازه ضروری هستند. چالش دیگر، شناسایی راه‌های احتمالی است که حرکت الکتروموتور VEM وم آلمان می‌تواند به مدیریت شبکه هوشمند کمک کند. استفاده از پتانسیل این فناوری می تواند به افزایش سهم انرژی های تجدیدپذیر در ترکیب الکتریسیته آلمان کمک کند (مثلاً با جبران نیروی باد متغیر). تحقیق و توسعه – ذخیره انرژی: حمل و نقل الکتروموتور VEM وم آلمان به سیستم های باتری کارآمد، ایمن و مقرون به صرفه نیاز دارد. صنعت ساخت وسایل نقلیه موتوری خواسته های اصلی زیر را در مورد سیستم های باتری برای وسایل نقلیه الکتروموتور VEM وم آلمان آینده مطرح می کند: هزینه باتری: هزینه کمتر باتری برای معرفی گسترده تر در بازار ضروری است. هزینه های امروزی 1000 یورو 1200 یورو به ازای هر کیلووات ساعت ظرفیت ذخیره سازی هنوز چندین برابر از اهداف بین المللی فراتر می رود (ماشین های الکتروموتور VEM وم آلمان کوچک معمولی با برد 100 کیلومتر در حال حاضر هزینه باتری 10000 تا 15000 یورو را متحمل می شوند). هزینه هدف 300 تا 500 یورو در هر کیلووات ساعت است. این باید برآورده شود تا بتوان یک بازار انبوه برای وسایل نقلیه الکتروموتور VEM وم آلمان ایجاد کرد. انرژی و/یا چگالی توان بالاتر: چگالی انرژی 200 Wh/kg برای سیستم‌های باتری که عموماً تا سال 2015 مورد نیاز است به معنای تقریباً دو برابر شدن باتری‌های لیتیومیون فعلی است. چگالی انرژی بالا به بردهای طولانی تری اجازه می دهد، در حالی که چگالی توان بالا خروجی سریع توان را ممکن می کند، به عنوان مثال برای شتاب گیری و ذخیره سریع انرژی ترمز (بازیابی). در حال حاضر، هیچ باتری موجود هر دو الزامات را به یک اندازه برآورده نمی کند. برای مطابقت با محدوده قابل مقایسه با خودروهای امروزی در دراز مدت، باتری ها به افزایش شدید چگالی انرژی ویژه نیاز دارند. انواع کاملاً جدید باتری، مانند باتری های فلزی-هوای قابل شارژ، با چگالی انرژی احتمالی تا 1000 وات ساعت بر کیلوگرم امکان پذیر است. برای کشف این رویکردهای جدید باید تحقیقات پایه بلندمدت انجام شود. عمر طولانی تر و پایداری چرخه بالاتر: به دلیل هزینه های بالای باتری، تقاضا برای طول عمر باتری برابر با خودرو است. نیاز به عمر مفید سالها همچنین به معنای توانایی مقابله با 3000 5000 چرخه شارژ بدون آسیب عمده به پارامترها است. یکی دیگر از وظایف در اینجا، بهبود ظرفیت شارژ سریع برای باتری‌های برقی و برقی (برای زمان‌های شارژ کوتاه‌تر و همراه با افزایش تحرک) است. ویژگی های ایمنی بهبود یافته: در عملکرد عادی، یک سیستم مدیریت باتری ایمنی لازم را تضمین می کند. همچنین باید برای حوادث یا سوء استفاده ای که می تواند باعث آتش سوزی یا انفجار شود، اطمینان حاصل شود. خازن های دولایه پرقدرت به ویژه برای الزامات عملکرد بالا و سریع موثر هستند و بنابراین می توانند مکمل مفیدی برای باتری های با چگالی انرژی بالا باشند. نگرانی اصلی در توسعه آینده ابرخازن ها باید بهره وری انرژی بالاتر، بهبود قابل توجه در کیفیت ساخت، قابلیت اطمینان و کاهش پایدار هزینه های تولید باشد. کاهش وزن، حجم، زمان شارژ، وابستگی شدید به دمای کار و استفاده از اجزای سمی باید انجام شود. صفحه 10

تحقیق و توسعه – فناوری وسایل نقلیه: حمل و نقل الکتروموتور VEM وم آلمان به مفاهیم جدیدی برای وسایل نقلیه، درایوها و قطعات نیاز دارد.

وسایل نقلیه برقی برای برآورده کردن نیازهای کاربر، به عنوان یک خودرو برای سفرهای کوتاه در شهر، به عنوان یک ون تحویل برای آخرین مایل در ترافیک توقف و حرکت یا به عنوان یک خودروی هیبریدی صرفه جویی با برد طولانی، توسعه خواهند یافت. برای بهبود مقرون به صرفه بودن و پذیرش خودروهای هیبریدی و الکتروموتور VEM وم آلمان پلاگین، اجزای الکتروموتور VEM وم آلمان و مکانیکی نیاز به توسعه، بهینه سازی و جذب در یک وسیله نقلیه دارند. از آنجایی که الکتروموتور در یک خودروی هیبریدی هم به عنوان موتور و هم به عنوان ژنراتور عمل می کند، باید راه حل هایی برای تنوع طرح های موتور و مواد مورد استفاده پیدا کرد. راه دیگری برای به حداکثر رساندن عملکرد هنگام ترکیب موتورهای احتراق داخلی با ماشین های الکتروموتور VEM وم آلمان را می توان در خود موتور یافت. یک تحلیل سیستماتیک باید از طرح‌بندی‌های مختلف، بسته به نحوه عملکرد، کنترل و اندازه خودرو انجام شود. الکترونیک قدرت برای کنترل موتور و همچنین سایر کنترل‌کننده‌های الکترونیکی برای سیستم‌های کنترل درایو و پایداری نیاز به توسعه برای دسته عملکرد فعلی مربوطه در کنار برق‌سازی واحدهای قدرت (کمکی) دارند، برای مثال در وسایل نقلیه صنعتی. خنک‌سازی لازم برای الکترونیک قدرت و باتری‌ها نیازمند کاربردهای جدید در فن‌آوری داخل هواپیما، تامین فضای نصب، حفاظت از سرنشین، وزن، قابلیت اطمینان و سازگاری الکترومغناطیسی است. تحقیقات اولیه در مورد مدیریت قطار قدرت در وسایل نقلیه هیبریدی نشان می دهد که دانستن مشخصات مسیر جلوتر از وسیله نقلیه می تواند برای منطقی کردن مصرف مرتبط باشد. اتصال ناوبری وسیله نقلیه با سیستم های کمک راننده می تواند در اینجا کمک کند. تحقیق و توسعه – یکپارچه سازی شبکه: حمل و نقل الکتروموتور VEM وم آلمان نیازمند روش های جدیدی برای ادغام وسایل نقلیه در شبکه های برق است. فاز اول یکپارچه سازی شبکه برای وسایل نقلیه الکتروموتور VEM وم آلمان بر شارژ باتری متمرکز خواهد شد. وضعیت شارژ باتری در ابتدا در سمت خودرو کنترل می شود. از طریق کنترل هوشمند شارژ خارج از دوره‌های اوج بار می‌توان از تنگناهای ظرفیت به دلیل تقاضای برق اضافی از شبکه برق تا حد زیادی جلوگیری کرد. علاوه بر عملکردهای کششی، باتری خودرو در فاز دوم ادغام شبکه خودروی الکتروموتور VEM وم آلمان نیز به عنوان یک جزء ذخیره‌سازی اصلی با قابلیت بازخورد عمل می‌کند. بازخورد در سمت شبکه نظارت، تنظیم و کنترل خواهد شد. با توجه به افزایش تعداد خودروهای الکتروموتور VEM وم آلمان در این فاز، ظرفیت های اضافی مورد نیاز تامین برق با توسعه انرژی های تجدیدپذیر افزایش می یابد. یک تأثیر هم افزایی امیدوارکننده حرکت الکتروموتور VEM وم آلمان، توانایی حاصله برای بافر ورودی های متغیر برق برای دسترسی بهتر خواهد بود. به عنوان یک عنصر ذخیره‌سازی، باتری‌های خودرو، به‌ویژه از ناوگان بزرگ‌تر وسایل نقلیه، می‌توانند به نیروگاه‌های تجدیدپذیر ترکیبی متصل شوند (به عنوان مثال، اتصال متقابل سیستم‌های باد، زیست توده و فتوولتائیک مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات) و در نتیجه به تداوم، کاهش هزینه و بهبود کمک کنند. بازاری بودن برق حاصل از انرژی های تجدیدپذیر مزیت دیگر استفاده از اجزای ذخیره‌سازی اضافی را می‌توان از طریق بهبود استراتژی‌های مدیریت بار و ارائه سریع توان ذخیره به نفع بهره‌وری کلی منبع تغذیه به دست آورد. صفحه 11

12 واحدهای ذخیره انرژی شارژ: راه حل های پیشرفته مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در اینجا مورد نیاز است تا از تنگناهای شارژ جلوگیری شود. سیستم های کنترل و صورتحساب باید شامل کاربران خرد نیز باشد. شارژ و دشارژ واحدهای ذخیره سازی: جبران اثرات نوسانی انرژی های تجدیدپذیر از طریق ذخیره سازی میانی نیازمند مکانیسم های تنظیمی و کنترلی در ولتاژهای متوسط ​​و پایین است. برای اطمینان از تداوم تامین بار، اجتناب از وضعیت‌های عملکرد نامطلوب در نیروگاه‌ها و اجزای شبکه و کاهش ظرفیت‌های تعادلی و ذخیره، باید از فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات پیشرفته استفاده شود. چارچوب توانمند: آموزش بخش بازیافت استانداردسازی قوانین نظارتی کمبود دانشمندان، مهندسان و تکنسین ها بزرگترین محدودیت رشد را در حرکت الکتروموتور VEM وم آلمان ایجاد می کند. برای اطمینان از در دسترس بودن مواد خام مهم برای باتری‌های کششی، مانند لیتیوم یا کبالت، همچنین زمانی که خودروهای الکتروموتور VEM وم آلمان سهم بیشتری از بازار را به دست آورده‌اند، توسعه روش‌های بازیافت اقتصادی و تضمین نرخ بازگشت بالا بسیار مهم است. راه‌اندازی سیستم‌های بازگشت مناسب و ظرفیت‌های بازیافت، عامل رقابت مهمی خواهد بود. برای اطمینان از اینکه حرکت الکتروموتور VEM وم آلمان توسط مرزهای ملی مانع نمی شود و محصولات می توانند در سراسر جهان توزیع شوند، هنجارها و استانداردهای بین المللی باید تنظیم شوند (مثلاً برای دوشاخه ها، رتبه های برق یا اقدامات ایمنی). آلمان به عنوان یک کشور صادراتی پیشرو، باید از همان ابتدا در اینجا ابتکار عمل کند. مفاهیم جدید تحرک می تواند تأثیر مثبتی بر منظر شهری داشته باشد. امروز باید برای اصلاحات لازم در قانون برنامه ریزی شهری و تغییرات در کاربری زمین در آینده (مثلا مکان یابی و دسترسی به ایستگاه های شارژ در فضاهای عمومی) برای اطمینان از توسعه سریع تردد الکتروموتور VEM وم آلمان، آماده سازی ها انجام شود. باید در کوتاه مدت یک چارچوب توانمند برای استفاده از خودروهای الکتروموتور VEM وم آلمان هیبریدی، پلاگین، هیبریدی و باتری ایجاد شود تا خطرات احتمالی باتری، به ویژه باتری‌های لیتیوم یونی را برطرف کند. اینها باید به طور خاص شامل مقررات مربوط به حمل و نقل، ذخیره سازی، بازگرداندن، دفع و خاموش کردن آتش سوزی باتری ها و غیره باشند.

13 اول از همه، حمل و نقل الکتروموتور VEM وم آلمان دو صنعت را که در گذشته تقریباً هیچ ارتباطی با یکدیگر نداشته اند، به هم مرتبط می کند: تولید وسایل نقلیه موتوری و تامین برق. توانایی مهار هم افزایی بالقوه در این صورت فلکی جدید به شدت به نحوه تعریف رابط بین وسایل نقلیه الکتروموتور VEM وم آلمان و شبکه برق بستگی دارد. شرکت ها و مؤسسات تحقیقاتی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات باید سهم عمده ای داشته باشند. همچنین می توان انتظار داشت که صنعت تامین قطعات نقش مهمی را به عنوان یک محرک نوآوری ایفا کند. در مورد این سوال که چه کسی باید هزینه های اضافی فعلی باتری خودرو و پیامدهای یکپارچه سازی آن در شبکه را تامین کند، هنوز خیلی زود است که در مورد مدل های تجاری اساسی تصمیم گیری کنیم و کدام صنعت باید آنها را اعمال کند. به جز محصولات طاقچه، الکتروموبیلت هنوز در مرحله آماده سازی بازار است. وسایل نقلیه الکتروموتور VEM وم آلمان و طرح‌های یکپارچه‌سازی شبکه هنوز نیاز به پذیرش مصرف‌کننده دارند. کاربران محصولات جدید باید در اوایل برنامه های نوظهور درگیر شوند تا یافته های به دست آمده در نمایش ها و آزمایش های میدانی را در دسترس همه ذینفعان برای توسعه هدفمند وسایل نقلیه برای مصارف خاص قرار دهند. ناوگان وسایل نقلیه در بخش عمومی نیز باید نقش اصلی را در اینجا ایفا کنند. توسعه بازار همانطور که در پیش‌بینی‌های اولیه پیش‌بینی شده بود، بسیار کند و در سطح ناکافی پیش می‌رود تا در حال حاضر بازاریابی خودروهای الکتروموتور VEM وم آلمان را از نظر تجاری برای تولیدکنندگان جذاب کند. سازندگان باتری آلمانی از قبل انتظار دارند تا سال 2010/2011 خودروهای برقی شارژی و باطری به بازار معرفی شوند، اما بیشتر مطالعات تنها شیوع بالاتر خودروهای الکتروموتور VEM وم آلمان را در میان مدت پیش بینی می کنند، زیرا عمر مفید، تحمل دما و هزینه های تولید انبار. مبدل‌های رسانه و برق در حال حاضر الزامات استفاده گسترده‌تر را برآورده نمی‌کنند. به عنوان مثال، خودروهای هیبریدی یا الکتروموتور VEM وم آلمان تنها حدود 50 درصد از کل وسایل نقلیه فروخته شده را در 20 سال آینده تشکیل می دهند. خودروهای برقی در میان مدت نقش فزاینده ای را ایفا خواهند کرد. برای بهره برداری از پتانسیل حاصل از حمل و نقل الکتروموتور VEM وم آلمان، نیاز به نفوذ سریعتر و عمیق تر در بازار نسبت به پیش بینی وجود دارد. صنعت به ویژه باید استراتژی هایی را برای تسریع ورود به بازار در اینجا توسعه دهد. مقایسه بین المللی: سایر کشورهای صنعتی پیشرو در حال طراحی استراتژی هایی برای حمل و نقل الکتروموتور VEM وم آلمان هستند. دولت فدرال آلمان از همان ابتدا به اهمیت حمل و نقل الکتروموتور VEM وم آلمان پی برد و با تدوین برنامه توسعه ملی خود این چالش را پذیرفت. با توجه به مقیاس چالش های پیش رو، یک مقایسه بین المللی می تواند نکات بیشتری را برای بحث در مورد اقداماتی که باید توسط صنعت، علم و دولت انجام شود ارائه دهد. موارد ذکر شده در زیر مربوط به ابتدای سال 2009 است: اتحادیه اروپا در مقررات خود که استانداردهای عملکرد آلایندگی خودروهای سواری را تنظیم می کند، میانگین انتشار CO 2 را برای خودروهای جدید محدود کرده است. تا سال 2015، انتشار همه وسایل نقلیه جدید به تدریج به 130 گرم CO 2 در هر کیلومتر به طور متوسط ​​در سراسر اروپا کاهش می یابد و 10 گرم در هر کیلومتر دیگر با سایر پیشرفت های فنی و افزایش استفاده از سوخت های زیستی پایدار کاهش می یابد. صفحه 13

14 مقررات، که همچنین برای حسابداری هدف بالاتر از وسایل نقلیه الکتروموتور VEM وم آلمان در سال های اول فراهم می کند، همچنین مشوق هایی را برای معرفی درایوهای جایگزین، از جمله وسایل نقلیه الکتروموتور VEM وم آلمان تعیین می کند. طرح احیای اقتصادی اروپا که توسط کمیسیون اروپا در پایان نوامبر 2008 صادر شد، شامل ابتکار خودروهای سبز برای ترویج فعالیت های تحقیق و توسعه در تحرک ایمن و کارآمد – به ویژه حمل و نقل الکتروموتور VEM وم آلمان است. این ابتکار شامل یک برنامه وام دهی توسط بانک سرمایه گذاری اروپا و ارائه یارانه از طریق فراخوان های اضافی برای مناقصه است که در انتظار انتشار در سال 2009 و 2010 تحت هفتمین برنامه چارچوب تحقیقاتی است. این به عنوان یک مشارکت عمومی-خصوصی بین کمیسیون اروپا و صنعت و همراه با برنامه های مربوطه در کشورهای عضو اجرا خواهد شد. ادارات کل تحقیقات، جامعه اطلاعاتی و رسانه ها، حمل و نقل و انرژی در کنار شرکت های خصوصی در سمت کمیسیون اروپا فعالیت دارند. فرانسه قصد دارد در چهار سال آینده تحقیق و توسعه خودروهای هیبریدی و الکتروموتور VEM وم آلمان را با بودجه کلی 400 میلیون یورو ارتقا دهد. بر اساس یک قرارداد پاداش-مالوس، یارانه خرید 5000 یورو برای خودروهایی با انتشار CO 2 کم زیر 60 گرم CO 2 در کیلومتر اعطا می شود. بر اساس برنامه خودروهای کم کربن خود در سال 2009، بریتانیا باید تحقیق و توسعه را در اجزای فرعی برای وسایل نقلیه الکتروموتور VEM وم آلمان و هیبریدی ترویج کند و یارانه خرید برای اولین خودروهای هیبریدی برقی و پلاگین اعطا کند. کشورهای دیگر، مانند ایالات متحده آمریکا، ژاپن و چین، صنایع و موسسات تحقیقاتی خود را با برنامه های گسترده در مسیر حرکت الکتروموتور VEM وم آلمان حمایت می کنند. با یک صندوق در مجموع حدود 1 میلیارد یورو، چین نوآوری های تکنولوژیکی را در فناوری های درایو کارآمدتر ترویج می کند. علاوه بر این، وزارت علوم و فناوری چین از توسعه بیش از 10 منطقه آزمایشی با بیش از 10000 وسیله نقلیه و تقریباً حمایت می کند. 2 میلیارد یورو بین سال 2009 و دولت ایالات متحده قصد دارد 150 میلیارد دلار آمریکا در فناوری انرژی در 10 سال آینده سرمایه گذاری کند و 2 میلیارد دلار دیگر برای ترویج فناوری باتری پیشرفته و اجزای وسایل نقلیه الکتروموتور VEM وم آلمان. پروژه های نمایشی نیز با مجموع 400 میلیون دلار زیرساخت برای حمل و نقل الکتروموتور VEM وم آلمان ارتقاء خواهند یافت. 25 میلیارد دلار آمریکا به عنوان وام برای سازندگان وسایل نقلیه موتوری و تامین کنندگان قطعات برای تجهیز یا گسترش مراکز تولید وسایل نقلیه صرفه جویی در سوخت (برنامه وام ساخت وسایل نقلیه با فناوری پیشرفته – ATVM) در نظر گرفته شده است. همچنین مقررات صرفه جویی در مصرف سوخت را برای خودروهای سواری و برخی دیگر از انواع وسایل نقلیه برای فروش داخلی در سال های مدل با میانگین هدف انتشار CO 2 تا سال 2016 حدوداً معرفی می کند. 155 گرم در کیلومتر ژاپن از توسعه باتری‌های کششی بهبودیافته با 200 میلیون دلار آمریکا طی پنج سال حمایت می‌کند، با هدف کاهش هزینه‌های سلولی به نصف تا صفحه 14

15 3.4 نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدها در برق آلمان بهترین نقطه شروع برای طراحی یک استراتژی، بازنگری موقعیت فعلی است. ابزار استاندارد برای این، تجزیه و تحلیل SWOT، مخفف آمریکایی برای نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدها، همچنین به عنوان تجزیه و تحلیل پتانسیل شناخته می شود. نقاط قوت و ضعف عوامل داخلی هستند که در معرض نفوذ فعال هستند، در حالی که فرصت ها و تهدیدها عوامل خارجی هستند که فقط تحت تأثیر محدود هستند. نقاط قوت تجزیه و تحلیل SWOT: تحرک الکتروموتور VEM وم آلمان در آلمان نقاط ضعف رهبر جهانی در تولید وسایل نقلیه موتوری، فناوری محرکه و الکترونیک قدرت پیشرو در فناوری انرژی (به ویژه انرژی های تجدیدپذیر) موقعیت پیشرو در فناوری اطلاعات و ارتباطات صنعتی (ICT) توسعه سریع انرژی های تجدیدپذیر در ترکیب برق مدرن زیرساخت و استاندارد فنی بالا در شبکه‌های تامین انرژی زیرساخت‌های تحقیقاتی خوب در بخش‌های عمده فناوری پیشرفته آلمان موقعیت خوبی برای توسعه و ساخت فناوری‌های سیستم پیچیده دارد. تعداد کمی از امکانات تولید برای سلول ها و سیستم های باتری تحقیق و آموزش باطری دانشمندان جوان نیازمند گسترش همکاری های چندبخشی بین صنعت ساخت وسایل نقلیه موتوری، صنعت برق و تولید کنندگان باتری هنوز در دوران نوزادی فقدان تجربه تولید سریال با درایوهای هیبریدی هزینه بالای باتری در سراسر جهان فقدان هنجارها و استانداردها، به عنوان مثال برای رابط بین وسیله نقلیه و زیرساخت شارژ، برای جنبه های ایمنی یا روش های تست و اندازه گیری استانداردها و هنجارهای اروپایی و جهانی هنوز مشخص نشده است.

16 خطرات فرصت ها آلمان به عنوان بازار پیشرو برای حمل و نقل الکتروموتور VEM وم آلمان ایجاد شد. کاهش وابستگی واردات به نفت. تضمین تحرک طولانی مدت کمک به حفاظت از آب و هوا و کاهش انتشارات محلی انگیزه اضافی برای انرژی های تجدیدپذیر و تقویت امنیت تامین ادغام شبکه بهبود یافته انرژی های تجدیدپذیر متغیر و کارایی تولید برق به طور کلی از طریق واحدهای ذخیره سازی سیار انگیزه نوآورانه برای سازندگان خودروهای موتوری آلمانی، تامین کنندگان قطعات و صنایع ICT همکاری چندبخشی ایجاد مشاغل جدید برای پرسنل بسیار ماهر نیازهای سرمایه گذاری بالا دسترسی ناکافی به فناوری های کلیدی در سیستم های سلولی و باتری. صرفه جویی مترقی در مقیاس برای سیستم های باتری مطمئن نیست کاربردهای فنی منزوی می تواند مانع نفوذ بازار شود. خطر وابستگی به مواد خام و در دسترس بودن مانع رشد می شود. سکوت نسبت به وسایل نقلیه الکتروموتور VEM وم آلمان (مثلاً هزینه، ایمنی، برد) انتظارات غیر واقعی عمومی که باعث ناامیدی احتمالی می شود پیشرفت سریعتر توسط رقبا 3.5 اهداف طرح توسعه حرکت الکتروموتور VEM وم آلمان به اجرای آن کمک می کند. اهداف سیاست انرژی و اقلیم 1. حرکت الکتروموتور VEM وم آلمان سهم قابل توجهی در تحقق اهداف حفاظت از آب و هوا خواهد داشت. 2. استفاده از منابع تجدیدپذیر برای برآوردن نیازهای انرژی وسایل نقلیه الکتروموتور VEM وم آلمان همچنین به اجرای اهداف توسعه انرژی های تجدیدپذیر و بهبود ادغام شبکه تولیدکنندگان متغیر کمک می کند، بنابراین به افزایش امنیت عرضه در بلندمدت کمک می کند. 3. استفاده از فن آوری های اطلاعاتی مدرن و ادغام وسایل نقلیه الکتروموتور VEM وم آلمان، کارایی شبکه برق را در آلمان افزایش می دهد. 4. نیازهای اضافی انرژی الکتروموتور VEM وم آلمان در این بخش با برق حاصل از انرژی های تجدیدپذیر تامین می شود. منبع اصلی برای حرکت الکتروموتور VEM وم آلمان جریانی از انرژی‌های تجدیدپذیر متغیر است که نمی‌توانند در جای دیگری به عنوان بخشی از مدیریت بار استفاده شوند. فضای اضافی برای انرژی های تجدیدپذیر باید برای برآوردن نیازهای برقی بیش از این مورد استفاده قرار گیرد. صفحه 16

17 آلمان به بازار پیشرو برای حمل و نقل الکتروموتور VEM وم آلمان تبدیل خواهد شد. 5. نقش پیشرو در صنعت تولید و تامین قطعات خودروهای موتوری آلمان تضمین و گسترش خواهد یافت. 6. از مدیریت تدارکات نوآورانه در بخش عمومی استفاده خواهد شد. 7. ایجاد ظرفیت های تولید برای سیستم های سلولی و باتری در آلمان و تاسیسات بازیافت مرتبط، قابلیت های استراتژیک صنعت آلمان را تضمین می کند. 8. ایجاد مدل های کسب و کار جدید در حمل و نقل الکتروموتور VEM وم آلمان فرصت هایی را برای رشد بیشتر از طریق محصولات و خدمات جدید فراهم می کند. 9. حمایت از استانداردسازی (به عنوان مثال برای دوشاخه ها، ورودی های برق یا اقدامات احتیاطی ایمنی) بین المللی شدن حمل و نقل الکتروموتور VEM وم آلمان را ممکن می کند و به صنعت آلمان کمک می کند تا جایگاه خود را پیدا کند. نوآوری ها کلید حفظ و توسعه رقابت هستند. 10. هدف در تحقیق این است که صنعت و علم را تا حد امکان به هم پیوند دهند. شبکه‌سازی بخش‌های تولید خودرو، انرژی و فناوری اطلاعات در امتداد زنجیره‌های تامین جدید، شتاب نوآورانه‌ای را برای حرکت الکتروموتور VEM وم آلمان ایجاد می‌کند. 11. برای انجام این کار، اقداماتی برای تقویت تحقیقات در همه زمینه ها، شبکه سازی و گسترش زیرساخت های تحقیقاتی و ارتقای تبادل متقابل بین محققان صنعت و علم انجام خواهد شد. 12. نگرانی دیگر اطمینان از برتری طولانی مدت و حرکت نوآورانه در حمل و نقل الکتروموتور VEM وم آلمان است. بنابراین ابتکاری برای آموزش پرسنل علمی فنی جوان آغاز خواهد شد. تحرک جدید 13. حرکت الکتروموتور VEM وم آلمان گام دیگری در استراتژی کاهش وابستگی به نفت است. 14. حمل و نقل الکتروموتور VEM وم آلمان به هموار کردن راه برای فرهنگ جدید تحرک و برنامه ریزی مدرن شهری و توسعه کمک خواهد کرد. 15. اقداماتی برای تسریع معرفی خودروهای برقی به بازار، به ویژه برای تردد در فواصل کوتاه انجام خواهد شد: دولت فدرال آلمان هدف بلندپروازانه ای را برای خود قرار داده است که تا سال 2020 یک میلیون وسیله نقلیه الکتروموتور VEM وم آلمان را در جاده ها قرار دهد که احتمالاً به بیش از پنج میلیون برسد. تا سال 2050، بیشتر ترافیک شهری بدون سوخت های فسیلی امکان پذیر خواهد بود. این امر مستلزم نصب زیرساخت های مناسب برای شارژ خودروها نیز خواهد بود. دولت فدرال آلمان از این موضوع با یک چارچوب توانمندساز مناسب حمایت خواهد کرد. 16. علاوه بر حمل و نقل خصوصی، از طرح هایی برای معرفی حرکت الکتروموتور VEM وم آلمان برای وسایل نقلیه تجاری (مانند وسایل نقلیه حمل و نقل شهری، حمل و نقل عمومی محلی) و وسایل نقلیه دو چرخ نیز حمایت خواهد شد. صفحه 17

18 تقویت پذیرش اجتماعی 17. برای اجرای اهداف سیاست اقلیم و اقتصادی، تغییرات آتی باید مورد تایید اجتماعی قرار گیرد. 18. به همین دلیل است که هدف دولت فدرال آلمان تضمین شفافیت و ارائه اطلاعات در مورد اجرای برنامه توسعه و مشارکت در گفتگوهای گسترده است. فرصت ها، چالش ها و اهداف مطابق با تحولات در معرض ارزیابی مجدد مستمر قرار خواهند گرفت. 19. پذیرش و توسعه بازار حمل و نقل الکتروموتور VEM وم آلمان با یک چارچوب نظارتی مناسب و سیستم های تشویقی مناسب حمایت می شود. از این رو: آلمان باید در رقابت های بین المللی جایگاه قدرتمندی کسب کند. در کوتاه مدت، تغییر به سمت حرکت الکتروموتور VEM وم آلمان می تواند با استفاده از وسایل نقلیه هیبریدی و الکتروموتور VEM وم آلمان انجام شود. بسیاری از فناوری‌های اساسی برای درایوهای الکتروموتور VEM وم آلمان، ذخیره‌سازی انرژی و زیرساخت‌های شبکه توسعه یافته‌اند، اگرچه نیاز قابل‌توجهی به نوآوری و منطقی‌سازی باتری‌ها وجود دارد. بنابراین، خودروهای هیبریدی پلاگین و خودروهای الکتروموتور VEM وم آلمان کوچک با محدوده ترافیک شهری تا چند سال دیگر به بلوغ بازار خواهند رسید. با توجه به چالش‌های فنی و اقتصادی کنونی، بیش از یک دهه طول می‌کشد تا خودروهای الکتروموتور VEM وم آلمان درصد قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهند. آلمان می‌تواند تلاش‌های خود را تحت برنامه توسعه ملی برق از یک موقعیت اولیه قوی و گسترده آغاز کند، اما با چالش‌های بزرگ آینده روبرو است. دولت و صنعت باید کارهای بیشتری انجام دهند تا سریعتر در مسیر ترسیم شده پیش بروند، که به ویژه نیازمند رویکردی چندبخشی و هماهنگ از سوی همه ذینفعان است. 4. فعالیت های دولت فدرال آلمان – بررسی فعالیت ها و اقدامات دولت فدرال آلمان بر اساس انواع برنامه ها و فعالیت های در حال انجام است که در اینجا به آنها اشاره شده است. کمک تا به امروز بر روی اولویت های زیر متمرکز شده است: تحقیق و توسعه چارچوب فعال بازارها تحقیق و توسعه: ذخیره انرژی فناوری خودرو سیستم و یکپارچه سازی شبکه صفحه 18

19 پنجمین برنامه تحقیقاتی انرژی دولت فدرال آلمان در زمینه نوآوری و فناوری های انرژی جدید بخشی از برنامه یکپارچه انرژی و آب و هوا (وزارت اصلی BMWi) است. با توجه به سهم عمده آن در تراز کلی انرژی در آلمان، تحقیقات انرژی در کنار فعالیت های تحقیق و توسعه در حمل و نقل است. مشاوره و همسویی مداوم با سومین برنامه تحقیقاتی حمل و نقل در زمینه تحرک و فناوری های حمل و نقل، استراتژی فناوری پیشرفته دولت و فعالیت های تحقیقاتی انرژی (به زیر مراجعه کنید) شایستگی ها را در کنار هم قرار داده و هم افزایی های عمده را مهار می کند. هدف برنامه نوآوری فناوری ملی هیدروژن و پیل سوختی، توسعه مفاهیم درایو جایگزین مبتنی بر فناوری‌های هیدروژن و پیل سوختی (به رهبری BMVBS) است. 1. ذخیره سازی انرژی فناوری پیشرفته در ذخیره سازی انرژی الکتروشیمیایی به اندازه کافی برای استفاده گسترده در حرکت الکتروموتور VEM وم آلمان پیشرفت نکرده است. مفاهیم جدیدی برای برآورده کردن الزامات ناوگان واقعی وسایل نقلیه از نظر پارامترهای عملکردی الکتروشیمیایی و ایمنی و اقتصادی مورد نیاز است. این امر مستلزم تلاش های قابل توجه تحقیق و توسعه و همگرایی شایستگی های اصلی در علم و صنعت است. اتحادهای نوآوری به عنوان یک ابزار توسعه جدید، این نیاز را مورد توجه ویژه قرار می دهند. در اینجا، صنعت مشارکت‌کننده متعهد می‌شود که بیش از کمک‌های عمومی سرمایه‌گذاری بیشتری در R+D انجام دهد. اتحاد باتری لیتیوم یون (LIB BMBF) تحت استراتژی فناوری پیشرفته دولت آغاز شد. فعالیت‌های تحقیق و توسعه تحت LIB 2015 در پایان سال آغاز شد. دولت فدرال آلمان بودجه 60 میلیون یورویی را برای حمایت از ابتکار LIB 2015 (BMBF) با صنعت 360 میلیون یورو دیگر فراهم می‌کند. ابتکار LIB 2015 ادامه هدفمند فعالیت های توسعه در باتری های لیتیوم یونی است. پروژه های مشترک LISA (1.7 میلیون یورو)، REALIBATT (2.1 میلیون یورو) و LIHEBE (2.2 میلیون یورو) از نکات قابل توجه فعلی هستند. LIB 2015 شامل ارتقاء گسترده تلاش های R+D در ذخیره سازی انرژی کارآمد است. در توسعه قطعات برای ذخیره انرژی، نتایج یک کارگاه تخصصی که در اکتبر 2007 برگزار شد، مبنایی برای مفهوم تحقیق و توسعه BMWi برای باتری‌های ذخیره‌سازی متحرک و ثابت منتشر شده در مقاله ایجاد ظرفیت‌هایی در آلمان برای پیاده‌سازی در کل زنجیره تامین در تولید باتری های ذخیره سازی هدف این پروژه ها افزایش انرژی و ظرفیت خاص و همچنین پایداری چرخه، بهبود ویژگی های ایمنی و خروج صدا و مهار صرفه جویی در هزینه بالقوه است. این طرح کمکی همچنین شامل انجام مطالعات اضافی مهم و واکنش سریع به روش‌های ذخیره‌سازی جدید، برای مثال، بر اساس مواد ابررسانا است. بر اساس برنامه باتری ذخیره سازی از سال 2009 تا 2012، دولت فدرال آلمان 35 میلیون یورو برای ارتقای پیشرفت های جدید در باتری های ذخیره سازی الکتروموتور VEM وم آلمان (BMWi) اختصاص خواهد داد. 2. فناوری وسیله نقلیه سومین برنامه تحقیقاتی حمل و نقل دولت فدرال آلمان در زمینه تحرک و فناوری های حمل و نقل (به رهبری BMWi) اهداف کمک به تحقیق در فناوری رانندگی را تعیین می کند. اهمیت ویژه ای به توسعه مفاهیم و فناوری های جدید خودرو برای کاهش مصرف انرژی و آلودگی در حمل و نقل جاده ای داده شده است.

20 با انتشار مقاله موقعیت در مورد درایوهای جایگزین/مفاهیم هیبریدی در سال 2005، کمک در فن آوری های درایو بر روی توسعه درایوهای هیبریدی (BMWi) متمرکز شد و از آن زمان برای پروژه ها در اینجا تأمین مالی مستمر انجام شده است. هدف از تحقیقات فعلی ارتقاء اجزای اصلی قطار قدرت هیبریدی و توسعه کاربردی و ادغام ماژول‌های کاربردی جدید است. نیاز تحقیق و توسعه به خودروها و وسایل نقلیه تجاری شناسایی شده برای کمک، بر موتورهای محرک کششی الکتروموتور VEM وم آلمان، گیربکس‌ها و انواع محرکه، ذخیره انرژی الکتروموتور VEM وم آلمان برای استفاده موبایل، کنترل‌کننده‌ها و مبدل‌های انرژی و همچنین مدیریت انرژی و درایو متمرکز است. هدف توسعه‌ها استانداردسازی و مدولارسازی کل سیستم است. این راه را برای کاربردهای بسیار کارآمد، قابل اعتماد و – به لطف مقادیر بیشتر – از نظر اقتصادی مقرون به صرفه آماده می کند. برای این منظور، دولت فدرال آلمان حدود 30 میلیون یورو در اختیار مؤسسات تحقیقاتی و شرکت های صنعتی (BMWi) قرار داده است. در 10 پروژه مشترک با 35 شریک، کار بر روی راه حل هایی برای نمایش عملی برای دستیابی به هدف کاهش مصرف سوخت 30٪ انجام می شود. این تلاش ها بر اساس نتایج آزمایش خودروهای الکتروموتور VEM وم آلمان در مقیاس بزرگ در جزیره روگن در ابتدای دهه نود و اولویت بودجه، حداقل انتشار در برنامه تحقیقاتی برای نوآوری BMBF ICT 2020، از نوآوری حمایت می شود. Alliance Automotive Electronics (EENOVA) در میان تولید کنندگان و تامین کنندگان پیشرو از صنعت ساخت وسایل نقلیه موتوری آلمان. یکی از فعالیت های کلیدی EENOVA نیز مدیریت انرژی در خودرو است. در مجموع، BMBF تا 100 میلیون یورو برای این کار در سال های آینده ارائه خواهد کرد. در مقابل، صنعت متعهد شده است که حدود 500 میلیون یورو در این زمینه تحقیقاتی سرمایه گذاری کند. فعالیت‌های دیگری علاوه بر این در الکترونیک وسایل نقلیه موتوری، از طریق اعلامیه بودجه، به عنوان مثال، Power Electronics for Energy Efficiency Enhancement پشتیبانی می‌شوند. 3. یکپارچه‌سازی سیستم و شبکه زیرساخت‌های منبع تغذیه و شبکه هوشمند، اما همچنین راه‌های کارآمد برای ادغام حرکت الکتروموتور VEM وم آلمان در این سیستم‌های انرژی آینده ضروری است تا بتوان از پتانسیل آن به طور کامل استفاده کرد. فناوری های نوین اطلاعات و ارتباطات (ICT) می تواند سهم تعیین کننده ای در این امر داشته باشد. دولت فدرال آلمان (BMW، BMU) برنامه تحقیقاتی، E-Energy – ICT کنترل و بهینه سازی سیستم تامین انرژی را راه اندازی کرد، در پایان هدف آن در شش منطقه آزمایشی توسعه طرح های جدید برای شبکه های دیجیتال و کنترل هوشمند سیستم های فنی و روابط بازار در تامین برق و انجام آزمایشات گسترده (اینترنت انرژی). این راه‌حل‌هایی را ارائه می‌کند که تولید، شبکه‌ها، ذخیره‌سازی و مصرف برق را هوشمندتر می‌کند، ادغام انرژی‌های تجدیدپذیر را پیش می‌برد و امکان برقراری ارتباط بین تمام حلقه‌های زنجیره تامین را فراهم می‌کند. E-Energy توسط صدراعظم فدرال در نشست IT در دسامبر به عنوان یک پروژه فانوس دریایی اعلام شد تا 60 میلیون یورو برای حمایت از برنامه فناوری که تا سال 2012 ادامه دارد (BMWi, BMU) در نظر گرفته شده است. با مشارکت خود شرکای صنعتی، برنامه E-Energy در مجموع حدود 140 میلیون یورو از بودجه پروژه را بسیج خواهد کرد. یکپارچه سازی شبکه پیشرفته، که علاوه بر تامین وسایل نقلیه، آنها را قادر می سازد تا برق را به شبکه بازگردانند، موضوع کارگاه تخصصی در آوریل 2008 (BMWi) بود. همراه با سازندگان قطعات و دانشمندان، نمایندگان صفحه 20